dimarts, 27 d’octubre de 2015

NOVETATS DE LA LLEI DEL CADASTRE. UNA OPORTUNITAT PER A LA GEOGRAFIA?

El proper 1 de Novembre de 2015 ha d'entrar en vigor les modificacions efectuades a la Llei del Cadastre tal i com es pot extreure de la lectura de la seva publicació al BOE del passat 25 de Juny.
 Si fem una lectura amb deteniment del seu contingut ens adonem de la importància del fet geogràfic al seu redactat doncs, òbviament, tant les finques de Cadastre com del Registre de la propietat estan definides per una sèrie de coordenades geogràfiques.
 Un dels principals objectius d'aquesta llei és la millora de la coordinació existent precisament entre el servei de Cadastre i els diferents Registres de la Propietat. I és aquí on veiem una oportunitat per als Geògrafs i les Geògrafes de prestar els seus serveis ja que, per exemple, a l'article 9 diu:
 “El folio real de cada finca incorporará necesariamente el código registral único de aquélla. Los asientos del Registro contendrán la expresión de las circunstancias relativas al sujeto, objeto y contenido de los derechos inscribibles según resulten del título y los asientos del registro, previa calificación del Registrador. A tal fin, la inscripción contendrá las circunstancias siguientes:
a) Descripción de la finca objeto de inscripción, con su situación física detallada, los datos relativos a su naturaleza, linderos, superficie y, tratándose de edificaciones, expresión del archivo registral del libro del edificio, salvo que por su antigüedad no les fuera exigible. Igualmente se incluirá la referencia catastral del inmueble o inmuebles que la integren y el hecho de estar o no la finca coordinada gráficamente con el Catastro en los términos del artículo 10.
Cuando conste acreditada, se expresará por nota al margen la calificación urbanística, medioambiental o administrativa correspondiente, con expresión de la fecha a la que se refiera.
b) Siempre que se inmatricule una finca, o se realicen operaciones de parcelación, reparcelación, concentración parcelaria, segregación, división, agrupación o agregación, expropiación forzosa o deslinde que determinen una reordenación de los terrenos, la representación gráfica georreferenciada de la finca que complete su descripción literaria, expresándose, si constaren debidamente acreditadas, las coordenadas georreferenciadas de sus vértices."
Us facilitem el link de la publicació al BOE de la nova Llei per tal que disposeu del document al que fem referencia http://www.catastro.meh.es/documentos/BOE-A-2015-7046.pdf 
Us animem a que li doneu una lectura amb detall ja que s’obren diverses possibilitats de serveis que els geògrafs i les geògrafes podem oferir.
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari